N-VA keurt het gebruiksreglement 'Schoolke Moregem' af

Op 4 juli 2015, over deze onderwerpen: Financiën

Op de gemeenteraad van 25 juni werd het gebruiksreglement voor het ‘Schoolke Moregem’ goedgekeurd. De N-VA stemde tegen. We leggen graag uit waarom.

Ten eerste vinden we dat inwoners, zowel particulieren als bedrijven, te veel vergoeding moeten betalen voor het gebruik: 75 euro voor de keuken en 175 euro voor de zaal. Personen van buiten de gemeente moeten slechts een kleinigheid meer betalen (25 euro meer voor de keuken, 75 euro voor de zaal).

De verbouwing is een duur prestigeproject, betaald met het belastinggeld van onze inwoners en bedrijven. Kostprijs: 1 miljoen euro!! En nu moet u als inwoner nog eens serieus bij betalen om het te gebruiken.

Daarnaast heeft het college van burgemeester en schepenen een exclusiviteitcontract afgesloten met brouwerij Roman. Waarom toch? Nu bent u als gebruiker verplicht om drank (behalve wijn en geestrijke dranken) aan te kopen bij een door de brouwerij aangestelde voortverkoper. Als u zich daar niet aan houdt, dan betaalt u een schadevergoeding van 400 euro.

Maar wat nog erger is: de gemeente ontvangt van de voortverkopers een som op de verkochte dranken. Dus nogmaals extra centen in de gemeentekas door de drank die u hebt aangekocht. Wij kunnen daar niet mee akkoord gaan. Dit systeem is ook geldig in de tent van domein de Ghellinck. Wij vinden dat niet kunnen.