Wij lieten het dossier ivm de pastorij Petegem niet rusten

Op 28 december 2017, over deze onderwerpen: Goed bestuur

Eerst wilden we de mening van de buurtbewoners kennen. Daarom hielden we een buurtonderzoek. We bezochten de woningen van het Petegemplein, Kastanjeplein, een deel van de Krauwelstraat, Vrezeveld en Molenkouter. Uit ons onderzoek bleek dat maar liefst 90 % de pastorij niet wou verkopen en dat het dus eigendom zou blijven van de gemeente.

We plaatsten dit dossier op de gemeenteraad van 30 november 2017 om de verkoop van de pastorij te annuleren. Open Vld verdaagde het agendapunt.

Op dezelfde gemeenteraad stelden we de burgemeester en Open Vld de vraag welke informatie uit onze open brief naar de inwoners, foutief was. Open Vld had beweerd in hun open brief, als reactie op onze brief, dat wij foutieve informatie gaven. De burgemeester en zijn Open Vld-ploeg wenste op onze vraag niet in te gaan. Wij vinden correcte informatie aan de inwoners belangrijk. Wij vinden het helemaal ok als andere partijen ook informatie geven. Elke partij heeft het recht om hun standpunt te verdedigen. Maar dat ze ons onterecht van valsheid beschuldigen, vinden we ontoelaatbaar.

We gaven niet op en we plaatsten het pastorij-agendapunt opnieuw op de gemeenteraad van 21 december 2017. Open Vld besliste toen om toch door te gaan met de verkoop.

Nu is het bang afwachten en hopen dat er geen bod komt dat hoog genoeg is, zodat de verkoop niet zal doorgaan en de pastorij met de tuin eigendom kan blijven van de gemeente. Zo zou u als inwoner kunnen genieten van deze site.

Hoe waardevol vond je dit artikel?